Hibaüzenet Értelmezése

SMTP szerverek üzenetei további 3 csoportba sorolhatóak.

2.XXX.XXX Sikeres parancs:

A szerver a parancsot elfogadta, esetleg az „al” pontok változtatásokra hívhatják fel a figyelmet ahhoz, hogy sikeres legyen a küldés.

4.XXX.XXX Pillanatnyi hiba:

Valamilyen olyan pillanatnyi szerver hiba, vagy DNS probléma okozza a hibát mely kicsit később próbálva valószínűleg nem fog fent állni, esetleg domain szintű elgépelés történt…

5.XXX.XXX „Makacs” hiba:

Ezek olyan hibák melyek az e-mail újra küldésével sem oldhatóak meg.
Nagy valószínűséggel változtatni kell valamit vagy az e-mailen, vagy a cél szerveren.

 

 

Egyes Osztályok külön-külön való tárgyalása:

X.1.XXX:

Feladó vagy címzett e-mail címével van valami probléma.
Általában valamely e-mail cím el gépeléséről van szó, mely kijavítása után az e-mail elküldõdik.

X.2.XXX:

Ezen DSN (Delivery Status Notification) a címzett e-mail fiókjával kapcsolatos, javítani a szerver oldalon lehet a hibát, általában.

X.3.XXX:

Hiba a fogadó szerver oldalán, javítani a szerver üzemeltetője tudja a hibát. 
Természetesen ez jelentheti akár azt is, hogy létre kell hozni az adott e-mail címet… de pl. ilyenkor társul hozzá egy X.1.X es hibaüzenet is…

X.4.XXX:

Hálózati vagy routing problémák, esetleg könyvtár szolgáltatás problémák…

X.5.XXX:

Üzent továbbítási protokoll hiba, mely lehet valamely szerver konfiguráció okából, de akár csatlakozási okokból is.

X.6.XXX:

Az üzenet tartalmaz hibát, hibás csatolmányt. 
Javítható ügyfél oldalon és szerver oldalon is, ugyanis ügyfél oldalon is korlátozható a küldendő file típusa pl.

X.7.XXX:

Biztonsági szabályok megszegése esetén visszakapott hibakód…

 

 

További bontás al-osztályokra:



X.0.0: Ez az egyetlen hiba üzenet melyből csak az deríthető ki, hogy melyik osztályba tartozik a hiba…

a) E-mail címmel kapcsolatos hiba üzenetek:

X.1.0: A cím ami az üzenetben meg lett adva okozza a hiba üzenetet

X.1.1: A címzett fiókja, e-mail címe nem létezik a megadott szervezetnél (@ előtti rész nem megfelelő) 
Csak „Makacs” hibák esetén jelentkezik.

X.1.2: A megadott „szolgáltató” nem létezik (@-utáni rész nem megfelelő)

X.1.3: A megadott e-mail címben valahol hiba van…

X.1.4: A megadott e-mail cím több fiókhoz is hozzátartozik a szerveren.

X.1.5: A címzett fiókja élő (Kézbesítési riportok esetén hasznos)

X.1.6: A címzett fiókja valaha létezett, de már nem elérhető a szerveren

X.1.7: A címzett címe nem megfelelő, az e-mail cím bármely részében lehet hiba.

X.1.8: Az e-mail cím domain része nem megfelelő (@-utáni rész) (Nincs reverse mondjuk)

b) Konkrétan e-mail fiókkal kapcsolatos hiba üzenetek::

X.2.0: Annyi információt tudunk csak, hogy a fiókkal van valami probléma. (A fiók létezik)

X.2.1: A fiók él de nem fogad leveleket, ez lehet általános hiba de akár pillanatnyi is… (Korlátozás)

X.2.2: Fiók megtelt: Túllépte az ügyfél a megengedett e-mail tárhelyet…

X.2.3: Üzenete hossza túllépte a megengedett hosszt.

X.2.4: A fiók egy levelezési lista fiókja, mely nem volt tovább terjeszthető…

c) Fogadó szerverrel kapcsolatos hibaüzenetek:

X.3.0: A címzett szervere elfogadja az e-maileket, de valami probléma van vele…

X.3.1: A mail-server háttértárolója megtelt.

X.3.2: A szerver melyiken a címzett fiókja van nem fogad leveleket (éppen újraindítás alatt van, esetleg túlterhelt)

X.3.3: Az e-mail által „használt” metódusok elvégzésére a rendszer nem alkalmas.

X.3.4: Az üzenet mérete meghaladja, a rendszerben küldhető maximális méretet.

X.3.5: A rendszer nincs a küldött üzenet elfogadására konfigurálva.

d) Hálózati esetleg routing problémák:

X.4.0: Hálózati, routing probléma kategóriájába tartozó hiba, de pontosan nem behatárolható.

X.4.1: A címzett szervere nem fogadja a kapcsolatokat, túlterhelt, vagy tényleg nem fogad levelezés irányú kapcsolatokat

X.4.2: A címzett kiszolgálójával a csatlakozás létrejött, de valamilyen hiba folytán nem lehetett befejezni a megkezdett metódusokat, esetleg time out, vagy egyéb probléma miatt.

X.4.3: Az e-mailt nem lehetett a megadott címzettek felé továbbítani, mert a „Könyvtár Szolgáltatás” nem volt elérhető (leggyakrabban DNS hiba)

X.4.4: Nem lehetett az útvonalat meghatározni. (Pl: dns lekérdezés csak SOA rekordot adott vissza)

X.4.5: A szerver nem volt képes az e-mail továbbítására, mert túl nagy volt a queue 
(A várakozási sor nagysága meghaladta a maximumot)

X.4.6: Az üzenet útvonal hiba miatt nem továbbítható, túl sokszor lett továbbítva, esetleg saját magára van irányítva az e-mail cím.

X.4.7: Az e-mail továbbítási ideje lejárt,(minden szerveren be van, állítva egy idő mely időn belül az e-mailt tovább kell adni, ha ez letelik, ezt a hibaüzenetet kapja az ügyfél)

d) Továbbítási protokoll hiba:

X.5.0: Nem behatárolható hogy pontosan milyen továbbítási protokoll hiba lépett fel.

X.5.1: A parancs nem támogatott

X.5.2: A Parancs vagy elgépelt, vagy nem felismerhető.

X.5.3: Túl sok címzett

X.5.4: Nem elfogadható argumentumok

X.5.5: Rossz protokoll verzió

e) Üzenet tartalma hibás:

X.6.0: Nem behatárolható, hogy milyen hibát tartalmaz az üzenet.

X.6.1 Vagy a protokoll vagy a továbbításra beállított fogadó rendszer nem megfelelő.

X.6.2: Az üzenet tartalma nem megfelelő, 
(Spam szűrés esetén, ilyen mehet ki ha nem megfelelő szót, kifejezést tartalmaz a levél)

X.6.3: A továbbítandó e-mail 8-bit-es, de a fogadó szerver csak 7-bit en fogadja el…
(A mail szervernek át kéne ezt forgatni)

X.6.4: Az üzenet sikeresen továbbításra kerül, de az üzenet egy része elveszett…(csatolt állomány pl)

X.6.5: Kapcsolat felvétel nem volt sikeres

f) Biztonsági szabályok megsértése esetén kapható hiba üzenetek:

X.7.0: A levél valamilyen biztonsági szerver beállítást sért, de nem tudni milyet.

X.7.1: A levél továbbítására nincs lehetőség, vagy jogosultsági probléma, vagy az üzenet lett visszautasítva.

X.7.2: Nincs joga az adott levelező listára e-mailt küldeni.

X.7.3: Biztonságos levélküldésre van szükség, de nem volt rá lehetőség

X.7.4: Az üzenet Biztonságos jelszó hitelesítéssel küldõdött, de ezen hitelesítés nem alkalmazható a szerveren.

X.7.5: Titkosítási probléma

X.7.6: Titkosítási forma nem támogatott.

X.7.7: A küldött e-mail nem elfogadható, mert hamisított!

 


Értelmezés...

Előzőekben tárgyalt hiba üzenetek össze olvasásával, könnyen behatárolható, hogy felhasználó oldalon, vagy szerver oldalon van a hiba.

Lásunk egy példát:

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<gyovi@axelero.hu >
(reason: 550 5.1.6 Recipient no longer on server: gyovi@axelero.hu)

Aki tud angolul annak egyszerű értelmezni, de nézzük a megadott adatok alapján az elemzést:

550 - A kért feladat nem elvégezhető
5.1.6 - 
5.X.X – valamilyen “Makacs” hiba
X.1.X – e-mail címmel kapcsolatos hiba
X.1.6 – Az ügyfél e-mail címe már nem elérhető a megadott szervezetnél


550 5.1.6 –A kért feladat nem elvégezhető, mert egy „Makacs” hibával találkoztunk, mely abban teljesül ki, hogy a címzett e-mail címe már nem elérhető az adott szervezetnél!

 

  • 1 ügyfél találta hasznosnak
Kielégítő választ kapott?

Related Articles

Mail Delivery magyarázat

Mailer-Daemon – SMTP hiba üzenetek Összefoglaljuk a leggyakoribb, SMTP-levelező szerverek által,...

Szerver üzenetek

Szerver főbb üzenetei Hiba üzenet SMTP/ESMTP leírásuk 211 Rendszer...